Фарбування радіаторів. Підбір лакофарбових матеріалів в залежності від температурного режиму опалювальної системи

Фарбування радіаторів. Підбір лакофарбових матеріалів в залежності від температурного режиму опалювальної системи

У цій статті нам належить розібратися, як правильно виконується фарбування радіаторів опалення. Ми постараємося відповісти на всі супутні питання: за якими ознаками підбирати фарбу, як готувати опалювальний прилад до її нанесення і як власне фарбувати.

Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

Фарбування чавунного радіатора.

Температурний режим

Якщо технологія зачистки під фарбування і нанесення барвника визначається лише формою і станом опалювального приладу, то вибір фарби сильно залежить від робочої температури:

  • Для водяного опалення характерна робоча температура в 40 — 95С. При цьому діапазон 75 — 95 градусів типовий лише для систем центрального опалення; автономні контури експлуатуються в більш щадному режимі — не вище 75С;
  • Парове опалення має на увазі використання в якості теплоносія перегрітої пари з температурою 150 — 400С. Більш висока температура забезпечує ефективний прогрів приміщення при невеликому розмірі опалювальних приладів.

Зверніть увагу: всі житлові будинки в даний час використовує для зимового опалення водяне опалення. Парові контури і котелень експлуатуються лише на промислових підприємствах.

Фарби

Їх вибір цілком передбачувано залежить від температурного режиму.

Автономне водяне опалення

Пікова температура в 75 градусів за середньої в районі 60 — 65 дозволяє використовувати для фарбування радіаторів будь-які фарби загального призначення.

Зокрема, масово застосовуються:

  • Алкідні емалі ПФ;
  • Масляні фарби МА;
  • Акрилові водно-дисперсійні фарби серії АК.

Корисно: як правило, батареї фарбують у білий колір. Якщо ви купуєте білу фарбу, зверніть увагу на пігмент у її складі. Цинкові білила менш стійки і жовтіють навіть при нормальному температурному режимі; двоокис титану зберігає білосніжний колір необмежений час.

Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

Діоксид титану — порівняно дорогий, але дуже стійкий пігмент.

Центральне водяне опалення

Для температурного режиму, характерного для систем ЦО, підходить дві категорії барвників:

  • Акрилові;
  • Алкідні на модифікованих пентафталевих і гліфталевих лаках.
  • Щоб переконатися, що фарба переносить тривалий нагрів, шукайте на упаковці слово «термостійка».

    Акрилові

    Акрилова радіаторна фарба — без запаху, оскільки її основою є не органічний розчинник, а звичайна вода. Порівняно швидке сушіння (не більше доби при кімнатній температурі) поєднується зі здатністю без зміни кольору і фактури переносити тривалий нагрів до 100 — 120С.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Акрилова термостійка водно-дисперсійна емаль.

    Прекрасний приклад такої фарби — акрилова Acryl — Heizkorperlack Weiss від компанії Feidal. Ось її характеристики:

    Параметр
    Значення

    Робоча температура
    120С

    Сполучне
    Акрилові смоли, поліуретан

    Розріджувач
    Вода

    Блиск
    Глянцева

    Сушка «на відлипання»
    45 хвилин

    Повна сушка одного шару
    3 години

    Витрата при нанесенні 1 шар
    120 — 140 г/м2

    Ціна за 1 літр
    1050 рублів

    Алкідні

    Модифіковані алкідні лаки і застосування термостійких пігментів роблять ці барвники куди більш термостійкими порівняно зі звичними пентафталевими емалями.

    Зразок такої емалі — «Ямайка 90» від фінської компанії Командор.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Універсальна емаль володіє достатньою для опалення термостійкістю.

    Параметр
    Значення

    Робоча температура
    120С

    Блиск
    Глянцева

    Розріджувач
    Сольвент, уайт-спирит, ксилол

    Витрата при нанесенні в один шар
    80 — 120 г/м2

    Сушка «на відлипання»
    5 годин

    Повна сушка одного шару
    24 години

    Ціна за 1 літр
    610 рублів

    Стирольні

    До цієї досить малораспространенной категорії фарб відноситься, зокрема, антикорозійна електропровідних фарба Zinga.

    Що вона являє собою?

    • Її основа — розчин полістиролу в сольвенті. В якості розчинника використовується вироблений компанією Zinga розчинник ZingaSolv на основі нафтового сольвент;
    • Щільність фарби становить значні 2,7 кг/літр завдяки її складу. Сухий залишок складає 80% обсягу барвника, з них 96% — цинковий порошок;
    • Термостійкість фарби обмежена +120 градусів, допускається короткочасний нагрів до 150С.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Склад для холодного цинкування від компанії Zinga.

    Фарба після просушування постачає пофарбований радіатор або труби підведення надійної антикорозійним захистом, що дозволяє експлуатувати їх в умовах агресивних середовищ. Вартість Zinga — 620 рублів за 1 кг.

    Парове опалення

    У списку покриттів, здатних виконувати свої функції при температурах до 400С, ми зустрічаємо дві категорії фарб, розділених за типом сполучного.

    Алкідні

    Так-так, наші старі знайомі — емалі на алкідних лаках присутні і у важкій ваговій категорії. Настільки стійкими їх робить використання металевих і мінеральних пігментів.

    В якості прикладу наведемо вітчизняний барвник Церта, призначений для фарбування опалювальних приладів, димових і вихлопних труб, деталей автомобільних моторів та інших предметів і механізмів, що експлуатуються в екстремальних умовах.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Жаростійкі емалі Церта.

    Параметр
    Значення

    Робоча температура
    600 — 900С залежно від пігменту

    Масова частка сухої речовини
    45-50% в залежності від пігменту

    Витрата при нанесенні 1 шар
    180 г/м2

    Сушіння шару при кімнатній температурі
    72 години

    Розріджувачі
    Ксилол, сольвент, уайт-спирит

    Ціна за 1 літр
    221 — 1146 рублів залежно від пігменту

    Кремнійорганічні

    В цю категорію потрапляють всі фарби, які використовують у ролі сполучного високотемпературний силікон. Найбільш популярний складу цієї категорії — фінська Тіккуріла Термал.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Жаростійкий силіконова фарба від фінської лакофарбового концерну Тіккуріла.

    Ось її характеристики:

    Параметр
    Значення

    Блиск
    Напівматова

    Робоча температура
    400С

    Витрата на один шар
    50 — 80 г/м2

    Сушка
    1 год при +230С

    Ціна за 1 кг
    1800 рублів

    Зверніть увагу: не варто плутати жаростійкі і вогнезахисні барвники. Якщо перші здатні переносити високі температури без зміни власних характеристик, то другі (наприклад, вогнезахисні фарби по металу Полистил) при контакті з вогнем спучуються і захищають пофарбовану конструкцію від перегріву.

    Підготовка до фарбування

    Фарби з температурним режимом до 120С наносяться, незалежно від сполучного, поверх антикорозійної грунтовки ГФ-021. Жаростійкі барвники з більш високими робочими температурами наносяться безпосередньо на очищений від усіх старих покриттів і забруднень метал.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Фарбування термостійкими (120С) фарбами. Для жаростійких (понад 200С) грунтовка виключається.

    Зачистка старої фарби

    Вона може бути виконана двома способами:

  • Механічним. Використовується жорстка сталева щітка (як варіант — відповідна насадка на дриль або болгарку) або пелюстковий абразивний круг;
  • Уточнимо: таким чином можна зачистити лише фронтальну (і, при демонтажі радіатора, тилову) поверхню батареї. Всередині секцій неминуче залишиться стара фарба.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    На фото — зачистка старого покриття металевою щіткою.

  • Змивом для фарби. Вона наноситься на всю забарвлену поверхню, після чого та закутується поліетиленом. Через 15 — 20 хвилин розм’якшення фарба знімається шпателем.
  • Як пофарбувати решітку радіатора (декоративний захисний екран для батареї)? Адже його сітку неможливо повністю очистити від старої фарби не щіткою, ні шпателем.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Декоративна решітка теж потребує періодичного фарбування.

    Досить комбінувати обидва методи:

  • На екран широкою кистю наноситься змивка;
  • Через півгодини він зачищається від залишків розм’якшеною фарби м’якою латунированной сталевою щіткою з діаметром дроту не більше 0,3 мм.
  • Зачищення від іржі, знепилення, знежирення

    Своїми руками видалити іржу можна за допомогою вже знайомої нам сталевої щітки. Після зачистки секцій вони злегка протирають вологою ганчіркою від залишків пилу і після просушування знежирюються бензином, сольвентом або уайт-спиритом.

    Ґрунтування

    ГФ-021 ретельно перемішується і наноситься на зачищені від старих покриттів і знежирені секції двома максимально тонкими шарами. Інструмент — кисть. Патьоки видаляються після просушування дрібним наждачним папером.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    ГФ-021 сумісна з усіма термостійкими фарбами.

    Фарбування

    Сама інструкція з фарбування цілком звична: фарба наноситься в 2 — 3 шари на загрунтовану або знежирену поверхню чистою сухою кистю з міцної щетиною.

    Секрет акуратною фарбування — у тонкощі цієї роботи:

    • Перед роботою потягніть за щетину кисті. Якщо кілька волосків залишилося у вашій руці — кисть краще замінити: вона буде втрачати ворс під час фарбування;
    • Фарбуйте тільки холодний радіатор опалення. На гарячому фарба буде схоплюватися швидше, ніж ви її розтираєте. Результатом стане нерівномірність покриття і патьоки;

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Між секцій зручно використовувати вузьку кисть з вигнутою гільзою.

    • За винятком тих випадків, коли інше зазначено виробником, температура повітря і офарблює поверхні не повинна бути нижче +5С. При охолодженні барвники густішають і знову-таки дають патьоки;
    • В автономному контурі після того, як останній шар фарби схопився і не липне до пальців, радіатори можна прогріти. Фарба висохне швидше; однак якщо вона приготована на органічних розчинниках, запах багаторазово посилиться.

    Друга молодість

    На жаль, іноді зовнішній вигляд — не єдина проблема старої батареї. Якщо ваш чавунний опалювальний прилад погано гріє, тече по прокладок між секцій і прикрашений багаторічними нашаруваннями фарби, це не обов’язково означає, що йому пора на спокій.

    Є порівняно простий спосіб заощадити кошти на купівлю нових батарей.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Етапи реанімації чавунного радіатора.

  • Батарея демонтується: при скинутих опалювальних стояках на підводки послідовно сгоняются контргайки і радіаторні пробки, потім прилад знімається з кронштейнів;
  • Кілька батарей зі злитою з них водою викладаються будиночком, після чого в центрі розлучається і підтримується протягом 2 годин багаття. Чим більше полум’я, тим ефективніше будуть реанімаційні заходи. При відпалі повністю згорить фарба, а скам’янілий іл всередині секцій перетвориться в немічну, осыпающуюся окалину;
  • Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Нагромаджуючись в секціях іл з часом перетворюється в міцну камнеподобную масу.

  • Отожженный і остиглий радіатор розбирається на окремі секції. Прокладки, зрозуміло, прийдуть в непридатність, а ось ніпеля залишаться в ідеальному стані і легко відвернуться радіаторним ключем;
  • Кожна секція простукивается дерев’яною киянкою, щоб з неї висипалися залишки окалини, і зачищається зовні металевою щіткою;
  • Секції збираються заново з новими межсекционными прокладками. Краще використовувати не заводські прокладки з пароніту, а саморобні — вирізані зі старої автомобільної камери;
  • Радіатор глушиться пробками і опресовується під тиском для перевірки герметичності, після чого заново забарвлюється і монтується на підводки.
  • Зауважте: в результаті ми отримуємо опалювальний прилад в стані нового. Витрати — лише на дрова, фарбу і прокладки. Відпал і перебирання всіх радіаторів в двокімнатній квартирі займає один світловий день.

    Покраска радиаторов. Подбор лакокрасочных материалов в зависимости от температурного режима отопительной системы

    Після відпалу та фарбування радіатор нічим не поступається новому.

    Висновок

    Сподіваємося, що наші рекомендації допоможуть шановному читачеві в ремонті. Дізнатися більше про фарбування опалювальних приладів можна, переглянувши відео в цій статті. Якщо вам захочеться доповнити наш матеріал, ми будемо вдячні за коментарі. Успіхів!