Фарбування радіаторів: чим і як виконати

Покраска радиаторов: чем и как выполнитьЗабарвлення радіаторів

Забарвлення радіаторів іноді досить важлива. Адже ви можете їх привезти і пошкодити, це відноситься до радіаторів нового покоління. Але так само періодично доводиться фарбувати старі чавунні.

Сьогодні ми розповімо, як робиться фарбування радіаторів і в якій послідовності. Так само ви отримаєте інформацію щодо правильного вибору барвників і на відео у цій статті отримаєте додаткову інформацію з цього питання.

Зміст статті

  • Правила виконання роботи
    • Вибираємо барвник
  • Конвектори та батареї
    • Пристрій конвекторний установки
    • Як провести підготовку до фарбування
    • Забарвлення виробів
  • Радіатори алюмінієві і біметалічні

Правила виконання роботи

Вся робота може бути зроблена повністю своїми руками. Тоді і її ціна буде не значною. Тут є і своя послідовність, якої варто дотримуватися.

Увага: Деякі не роблять підготовки поверхні до фарбування. Це не правильно. Адже тоді вам доведеться робити фарбування кожен рік.

Вибираємо барвник

Від точного вибору кольору фарби залежить зовнішній вигляд. Адже радіаторів ви особливо не заховаєте.

Існує необхідність урахування вимог, що пред’являються до фарби для батарей і опалювальних систем, а саме:

  • Фарба радіаторна повинна бути термостійкою (не менше 100°С);
  • Стабільність до ворожих середовищ;
  • Стійкість до стирання;
  • Відсутність токсичності при нагріванні.

Увага: Є і радіаторна фарба без запаху, тільки перед покупкою повинна бути вивчена інструкція і матеріал повинен відповідати параметрам, які викладені вище.

Особливі фарби, які призначені для фарбування батарей, поділяються на підвиди:

АкриловыеИзготовляются на основі органічних розчинників, внаслідок цього їх підсихання супроводжується источением характерного різкого запаху. Виріб набуває приємний дзеркальний блиск, який має властивість зберігатися протягом багатьох років.АлкидныеПоверхность батареї, пофарбована подібної фарбою, незмінна до високим температурним режимам і стирання.

  • Така фарба виготовляється досить широкого колірного асортименту. Існує можливість віддати перевагу будь-якому вподобаному тону, тому такі емалі досить прославленны між споживачами.
  • Її вадою є непривабливий запах, що зберігається кілька діб після фарбування, але при впливі підвищених температур запах може відновитися.

 

 

Водно-дисперсійні краскиПредпочтение у бік таких фарб вважається оптимальним, так як їх складу не має специфічного запаху і період їх висихання трохи інтенсивніше. Необхідно звертати увагу на маркування упаковки, повинен бути напис: «Для фарбування трубопроводів і опалювальних систем».Олійні краскиЭтот матеріал сьогодні не так і часто застосовується. Хоча вона досить не погана. Чудово витримує підвищену вологість і добре тримає глянець. Ціна її сама не велика. Тому з точки зору економії це найкращий варіант.

Яка з фарб краще для батарей опалення? Кожна з них має свої мінуси і плюси, так що перевагу в будь-якому випадку залишається за споживачем.

Конвектори та батареї

Варто обумовити невелику особливість. У багатьох нинішніх квартирах в якості приладу опалення змонтовані конвектори (ребристі трубки). Ви запитаєте: як проводити їх забарвлення?

Такі пристрої (особливо з густим розташуванням алюмінієвих ребер) не фарбують, так як фарба може негативно вплинути на їх тепловіддачу.

Пристрій конвекторний установки

Крім теплоносія, в нього поміщається знімний корпус, який можна пофарбувати, для поліпшення зовнішнього вигляду. У разі якщо конвектор сповна застарів – тоді непогано просто замінити його новим.

Отже:

  • Старі добротні батареї – це чавунні радіатори (вітчизняні ветерани), які найчастіше вимагають фарбування. Вони відмінно проявили себе в період експлуатації, і споживачі часто відмовляються міняти їх на нові опалювальні прилади не тільки з-за дефіциту грошей, але і просто не бачачи такої потреби – гріють такі конвектори досить добре, і на них підходить сушити невеликі речі.
  • Вельми нерідко застарілі батареї опалення з металу вкриті численними нашаруваннями фарби, причому нижні шари давно перетворилися в «античні сталактити», від яких в обов’язковому порядку необхідно звільнитися перед нанесенням фарби.

Як провести підготовку до фарбування

Існує кілька способів підготовки радіатора, а саме: цілком прибрати всю колишню забарвлення, або ж особливим методом обробивши колишнє покриття перед покриттям новою фарбою.

Розглянемо детальніше дані способи:

  • Зняття колишніх шарів відбувається за допомогою хімзасоби – змивів таких як: АСЕ, Dufay, Б52, СП-6 та інші, як вітчизняних, так і багатьох закордонних фірм. Змивка з основою з жирних кислот і ацетону призводить до розм’якшення старої фарби, отъединяя її від металу. Її слід наносити на всю поверхню, де є фарба і залишити на деякий час, неоднаковий для різних видів змивів (від 15 хв. до 5 годин).
  • Після повного розм’якшення покриття, його знімають грубою щіткою або жорстким шкребком. Чим більше шарів старої фарби нанесеної на прилад – тим більшу кількість разів необхідно повторно наносити змивку. У період очищення конвектора неодмінно подбайте про достатню провітрюванні приміщення, а в інших епізодах (при застосуванні особливо сильних складів) може згодитися будь-який засіб захисту дихання.

Увага: Запам’ятайте, що деякі сплави, з яких виробляються радіатори, можуть увійти в реакцію зі змивом. Винятком є чавун – це один з небагатьох сплавів, які дозволяють тривалий час зберігати температуру вмісту, якому не небезпечні розчинники. Якщо прилад виготовлений не з вищевказаного матеріалу врахуйте ризик придбання не зовсім бездоганною поверхні по завершенню очищення.

  • Ще є такий нюанс, на який слід звернути увагу: велика частина нинішніх змивів погано управляються з олійними фарбами вироблені в 60-их роках 20 століття. Що пов’язано з застосуванням природних компонентів у їх складі (саме тому подібні фарби часто іменують «натуральними»).
  • Після повного видалення колишньої фарби, площина зачищають наждачним папером. Чавунні радіатори покриті так іменуються «горбиками», тому для поліпшення естетики краще всього спробувати зачистити хоча б фасадну сторону приладу – ця робота досить трудомістка, де основне – не перестаратися, оскільки найбільш міцним у чавунних виливків вважається верхній шар і, взявшись надто ревно за зачистку, можна зробити прилад не в міру крихким. Слідом за звільненням шару фарби можуть відкритися місця з іржею, які необхідно буде обробити спеціальним засобом від металлокоррозии.
  • Далі треба поверхню загрунтувати, приміром, засобом ГФ-021 або її замінниками, які непогано наносити під вітчизняні фарби марки МА і ПФ. Якщо ви хочете найбільш довгострокового наслідки, тоді немає необхідності економити – вибирайте ґрунтовий матеріал зарубіжного виробника, таких марок як Deluxe, Sigma Coatings, АСЕ і подібних.
  • Ще один метод підготовки площині полягає в тому, що фарбування відбувається по старому покриттю. Якщо «вікові пласти» на конвекторі відсутні, а старе покриття тримається досить міцно – не лукавте, фарбуйте зверху по ньому. До фарбування потрібно ретельно помити поверхню, провести знежирення і дати їй як слід підсохнути. Найчастіше, в такому випадку, немає потреби навіть грунтуванні.

Важливо:

  • Слід знати, що віддача тепла чавунного приладу підвищується на три – чотири відсотки при накладенні масляної фарби зверху ґрунтовки.
  • Фарби, які містять у своєму складі важкі метали (свинець або алюміній), знижують теплопровідність, на відміну від олійних.
  • На теплову віддачу не впливають три шари накладеної фарби, але кожен наступний знижує тепловіддачу на один відсоток.

Забарвлення виробів

Перед проведенням фарбування приладу слід вимкнути систему опалення. Надмірно швидкому висиханню покриття сприяє тепло працюючого радіатора і труб опалення, і вона не встигне нормально розподілитися, що призводить до появи нерівномірностей на поверхні (замерзлі краплі і струмочки, сліди від пензлика).

Якщо немає ймовірності відключити систему опалення, можна спробувати нанести фарбу тонким шаром, що робити небажано.

Покраска радиаторов: чем и как выполнитьФарбування чавунних радіаторів

  • У торгівлі зустрічаються фарби різних виробників, позначені як спеціально розроблені для радіаторів опалення. Тим не менше, вітчизняні фахівці-будівельники наполягають на тому, що це лише хід в системі маркетингу, так як температурний режим батарей звичайно не перевищує 80оС. Подібне тепло прекрасно переноситься бездоганними лакофарбовими матеріалами.
  • Радіатори рекомендується покривати в основному алкідними емалями, які непогано переносять навіть температури до 90 o за Цельсієм, зберігаючи свою міцність і стійкість до зношування. Ще можна фарбувати батареї такими емалями як акрилові та акрилатні, які мають властивості швидкого висихання і не мають надто різкого запаху.

Якщо, на наміру покупця колір радіатора повинен збігтися в тон зі стіновими шпалерами (див. Оздоблення стін шпалерами в правильному виконанні), то для вирішення даної задачі є кілька варіантів.

  • Найкращий, це вибрати фарбу для радіаторів в тон до шпалер, або ж при купівлі зробити її колеровку (див. Як заколерувати фарбу: підбираємо варіант).
  • Інша версія – пофарбувати радіатор фарбою в гаму до інтер’єру, перед тим покривши прилад підібраною грунтовкою. Однак, при виборі цього способу, не слід забувати, що фарба для стін при нагріванні втрачає свою стійкість. А так само сушити вологі речі на опалювальних приладах, пофарбованих стіновий фарбою, не радиться – можливий скол (злущування) покриття.

Радіатори алюмінієві і біметалічні

Подібні прилади спочатку забарвлюються у виробничих умовах порошковою фарбою, а їх домашня забарвлення в основному пов’язана або з зафарбуванням подряпин, що виникли при перевезенні або монтажі приладу, або ж з повним видозміною неприйнятного кольору.

Покраска радиаторов: чем и как выполнитьПокриття биометалических радіаторів

  • Домогтися такого ж гладкого нанесення підручними методами порівняно складно. Тому, якщо виникле питання укладено тільки в підборі відтінку – відразу купіть радіатор необхідного кольору.
  • Якщо ж така можливість відсутня, то є два способи вирішити виниклу проблему. Один з них – поверх фабричного покриття пофарбувати прилад якісної алкидной емаллю. Перед цим радіатор необхідно обробити однією з спецгрунтовок. Основне в цьому місці – початкова та подальша ретельна обробка підстави від частинок сміття і її повне знежирення.
  • Інший варіант відноситься до тих випадків, коли на виробничій фарбуванні присутні подряпини та інші дефекти – оптимальніше буде зачистити поверхню батареї до підстави за допомогою шліфмашинки. Після цього метал обробляється із застосуванням грунту по цветмету, потім він забарвлюється алкідною фарбою.
  • У ролі підручного інструменту для фарбування можна підібрати якісну професійну пензлик або аерозоль. Однак при використанні аерозольних балонів виникають деякі труднощі, їм нелегко пофарбувати порожнини оброблюваного приладу всередині і стіну, на якій закріплена батарея необхідно закривати, в неодмінному порядку, щоб не перебруднити фарбою. Варто взяти На замітку і фінансову сторону проблеми – вартість аерозолю набагато вище емалі. Таким методом зручно фарбувати знімні деталі конвекторів, причому можна застосовувати фарби для барбекю, терплять стійку до 400 о с температуру.

Як пофарбувати решітку радіатора тепер ви прекрасно знаєте. Так що подивіться фото і можете приступати до роботи. Застосовуйте тільки якісні барвники, тоді покриття не потребує заміни на досить великій ділянці часу.