Чим пофарбувати труби опалення: підбираємо фарбу

Чем покрасить трубы отопления: подбираем краскуЧим фарбувати труби опалення

Чим фарбувати труби опалення буде залежати від температури нагрівання і матеріалу виготовлення труб. Адже чим пофарбувати мідні труби опалення зовсім не підійде для пластику або чавуну.

Так що на тему фарбування ми сьогодні і поговоримо. Так само на відео в цій статті та фото ви зможете отримати потрібну додаткову інформацію.

Зміст статті

  • Правила фарбування систем опалення
  • Що треба зробити
    • Що допоможе правильно вибрати барвник
    • Асортимент захисних покриттів для систем опалення
  • Фахівці рекомендують

Правила фарбування систем опалення

Вся робота робиться своїми руками. Тоді її ціна буде не значно. Складного нічого немає. Треба просто дотримуватися деяких правил. Прийнято вважати, що фарбування опалювальних систем не потрібно частіше, ніж раз у 5-7 років, але це тільки за умови дотримання технології процесу і правильності вибору барвника.

  • Приступати до фарбування труб (див. Як пофарбувати труби опалення правильно) і батарей бажано ближче до кінця всіх інших ремонтних заходів.
  • Передбачте захист підлоги та стін від бризок фарби. Що стосується кольору фарби, то класична біла емаль давно вже перестала вважатися оптимальним варіантом.
  • Краще віддайте перевагу темному кольору, адже тепло він буде пропускати набагато ефективніше.

Порядок фарбування:

  • Якщо немає претензій до наявного шару фарби, лежить рівно і без наявності тріщин, то вистачить звичайного оновлення, тобто фарбування поверх наявного шару;
  • Якщо наявний шар відходить і тріскається, а також утворює опуклості, то фарбу або видаляємо, або прошкуриваем крупнозернистою наждачним папером до гладкого стану поверхні;
  • Якщо попередні шари фарби отлупляются, то їх слід повністю зняти (див. Як зняти стару фарбу з батарей опалення), потім прогрунтувати поверхню і зробити фарбування.

Що треба зробити

Перед нанесенням барвника обов’язково треба прогрунтувати площину:

  • Грунтовка наноситься виключно на чисту поверхню, через це після видалення шарів попередньої фарби труби слід ретельно відмити, протерти ганчіркою і просушити. Так само не зайвим буде знежирити, для цього підійде будь-розчинник.
  • Коли поверхня систем опалення остаточно висохне, починаємо грунтувати. Грунтовці теж знадобиться деякий час на те, щоб висохнути (швидше або довше, залежно від типу грунтовки).
  • Далі переходимо безпосередньо до фарбування. Використовувати будемо тільки термостійкі фарби. Цій вимозі, приміром, відмінно відповідає алкідна емаль. Що відрізняє її від звичайної емалі – вона дуже легко наноситься і сохнути буде недовго.
  • Після висихання ґрунтовки наносимо два шари емалі. Зручніше це зробити валиком або розпилювачем. Кожному шару необхідно дати час висохнути (приблизно 6-7 годин). Пофарбовані труби в найближчому часі можна починати експлуатувати.

Що допоможе правильно вибрати барвник

В будь-якому будинку опалювальна система – невід’ємна частина архітектури. Звичайно, вона вимагає певного догляду. Важливо захищати елементи її від впливу різних факторів, щоб система прослужила довго і не доставляла проблем. І чим пофарбувати труби опалення має велике значення.

Деякі задаються питанням, чи варто взагалі фарбувати труби, особливо, якщо їх не видно і вони не несуть ніякої декоративної родзинки. Відповідь – варто! Основна функція захисного покриття – профілактика корозії. Також правильно вибраний тон фарби (більш темні тони) підвищить тепловіддачу опалювального елемента.

Увага: На сучасному етапі існую і типи систем опалення, які вже мають захисний шар, але фахівці вважають, що фарбування такі установки вимагають все одно.

  • Рідина, яка використовується в опалювальних системах, може нагріватися до сотні градусів. А значить, від захисних покриттів у першу чергу потрібно стійкість до дії високих температур і вологи, збереження міцності та початкового кольору. При цьому барвник зобов’язаний бути безпечним для людського здоров’я і не мати неприємного хімічного запаху.
  • При виборі фарби важливо спиратися на цифри максимально можливої температури води або іншої використовуваної рідини в опалювальній системі.
  • Покриття з низькою міцністю, не призначені для систем опалення, швидко стануть відшаровуватися, що буде постійно вимагати додаткових витрат на чергову фарбування або труби радіатора. Навіть якщо засіб спочатку здавалося дешевше, у підсумку все одно доведеться платити мінімум двічі.
  • На ринку будматеріалів можна знайти безліч лакофарбових покриттів різного призначення, властивостей, переваг як нашого, так і зарубіжного виробництва. Ціна їх залежить від складу, рівня термостійкості і бренду.
  • У вітчизняних теплоносіях температура досягає близько дев’яноста градусів. Це дозволяє заощадити на радіаторних фарбі, купити нашу замість європейської.
  • Імпортні захисні покриття, до речі, не втрачають своїх властивостей навіть при температурі, що перевищує 150 градусів. Найбільш популярними місцевими представниками, які відповідають вимогам щодо якості і одночасно адекватною ціною, є емалеві фарби ПФ-115 типу (див. Чим краще розбавити емаль пф 115). Ще підійде емаль на основі кремнію КО-168. А ось олійна фарба змінює колір при сильному нагріванні, тому широко не використовується.

Асортимент захисних покриттів для систем опалення

З урахуванням вище викладеного, вибирати фарбу для радіатора або труби слід згідно з їх характеристиками (вид і максимальна температура нагрівання теплоносія, метал опалювальної системи, її розташування). Відповідно з цим можна виділити наступні захисні покриття.

Чем покрасить трубы отопления: подбираем краскуВибираємо потрібний барвник

Отже:

  • Досить непоганим варіантом вважається вибір алкідної емалі. На ринку вона має широкий спектр палітри, яка з часом не втрачає колір, підходить для покриття нагрівальних систем, витримує температуру до сотні градусів і більше.
  • Завдяки такій термостійкості її можна наносити прямо на працюючий радіатор. Це виявляється дуже зручно, коли самостійно відключити опалення не представляється можливим. Самий головний недолік цієї емалі – стійкий специфічний запах, який тримається від початку фарбування і до повного висихання покриття, може бути присутнім, коли система опалення буде сильно нагріватися.
  • Варіантом алкідної емалі є молоткова емаль. При її використанні можна отримати ефект неоднорідного забарвлення. Вона прекрасно приховає всі дефекти поверхні.
  • Більш вдосконаленими алкідними смолами можна фарбувати предмети, що нагріваються до 400 градусів.
  • Альтернативою алкідної емалі виступають водно-дисперсійні фарби. В їх основі – звичайна вода і ніяких органічних барвників. Ці покриття не мають запаху не вицвітають на сонці, швидко сохнуть, а пофарбувати трубу ними зможе навіть дилетант у лакофарбовому справі. Такі барвники добре підходять для покриття батарей в дитячих кімнатах, спальнях за рахунок своєї екологічної чистоти та протипожежних властивостей. До того ж при правильній техніці покриття наступного разу доведеться перефарбовувати лише через 25-30 років.

Увага: Однак, фарба на водній основі актуальна тільки в тому випадку, якщо температура теплоносія не перевищує 100 градусів. В більш спекотних умовах покриття почне тріскатися.

Є нюанси і по нанесенню:

  • У спеку барвник сохне дуже швидко, в сильну вологість – занадто повільно, що доставляє свої проблеми з фарбуванням рівними шарами, а дощ і зовсім його змиє або залишити безліч розлучень і патьоків.
  • Також слід правильно підготувати поверхню для подальшого нанесення покриття, гарантувати її. На цьому захисному покритті видно всі дефекти і нерівності.
  • Одним з представників водно-дисперсійних покриттів, придатних для опалювальних систем, – акрилова фарба. Її можна розбавити водою або спиртом для отримання потрібного відтінку. Можна вибрати глянсову або матову текстуру. Правда, потрібно враховувати, що засохлий акрил виглядає трохи по-іншому, може «сідати».
  • Пензлики після фарбування краще вимити відразу. Можна користуватися розпилювачем. Якщо додати загусник, тоді акрил можна наносити як пасту.
    Зовсім інша група – силіконові фарби. Завдяки своєму складу, така фарба здатна витримати температуру до 1200 градусів. Вона зазвичай входить в основу для жаростійких герметиків.
  • Слід розрізняти акрилову фарбу акрилову емаль. Остання створена на органічних розчинниках а не воді, тут вона схожа з алкидной емаллю. Запах при фарбуванні їй присутній, але випаровується, як тільки батарея підсохне. І при нагріванні радіатора запах не повертається. Колірна палітра емалі такого складу досить різноманітна. Відтінок не змінюється при нагріванні, довго тримається.

Фахівці рекомендують

Будь-яка робота любить раціональний підхід, в тому числі і фарбування опалювальної системи.

Для того, щоб зробити це професійно, з найменшою затратою сил, енергії та грошей, слід враховувати поради тих, хто в цьому розбирається:

Чем покрасить трубы отопления: подбираем краскуНанесення фарби

  • Перед фарбуванням потрібно оцінити опалювальну систему, що підібрати правильне покриття, що відповідає всім вимогам останньої.
  • Наступний етап – підготовка до фарбування: видалити іржу і стару фарбу, зачистити до металевої основи, максимально знежирити поверхню. Наносити покриття тільки мінімум через шість годин після зачистки металу, попередньо скориставшись грунтовкою. Її можна назвати основою для фарби, яка забезпечує рівне нанесення і краще закріплення покриття. В іншому випадку елементи опалювальної системи швидко заіржавіють.
  • Грунтовка повинна підходити по структурі майбутнього покриттю. Для інколи відразу вибирати її і фарбу для труб одного і того ж виробника. Однак у випадку покриття антикорозійними фарбами, які, до речі, здатні витримувати нагрівання до шестисот градусів, грунтовка не потрібно.

Увага: Пластикові труби слід очищати тільки хімічними способами. Механічна обробка точно їх зіпсує матеріал. А ось для труб з кольорового металу навпаки, рекомендовані механічні способи очитски.

  • Все ж незважаючи на унікальні властивості алкідних емалей, краще фарбувати радіатори і труби, коли вони повністю охолонуть, щоб потім не перефарбовувати розводи та плями. При цьому батарею бажано зняти, а якщо не виходить, для особливо важко доступних місць скористатися пульверизатором або балончиком. Це заощадить час, і робота буде акуратною.
  • Якщо і фарбувати радіатор, зверху вниз, щоб виключити випадкові патьоки на вже готових поверхнях.
  • Наносити захисне покриття з усіх сторін, так як з часом забарвлені елементи почнуть іржавіти, що може призвести до додаткових витрат на захисні емалі або взагалі нову батарею. І фарбу потрібно наносити в декілька шарів (порядку 2-3) з проміжним підсихання.
  • При фарбуванні чавунної батареї важливо спочатку прибрати сліди старого покриття, інакше нове швидко потріскається і злізе. Не оминути етап грунтовки поверхні перед покриттям. Для чавунних систем використовують гладкі поролонные валики невеликого діаметру для більш рівного накладення емалі. Глянсове покриття видасть всі нерівності радіатора, а швидко посіріє на чавуні. Тут краще не вибирати білий колір або світлі тони.
  • Якщо сподобалася молоткова емаль – підготуйте радіатор. Поверхня повинна бути шорсткою (можна використовувати шкуру).
  • Більш дешеві варіанти акрилових фарб швидко жовтіють. У їх складі не повинно бути крейди.
  • Щоб розбавити акрилову фарбу, треба мати воду, спирт або горілку. Не варто вливати розчинник прямо в банку з фарбою, краще зробити це в якійсь окремій тарі.
  • Щільно закривайте банку із залишками фарби, інакше вона висохне і стане ні на що не придатною.

Чим фарбувати мідні труби опалення та інші ви вже знаєте. Підбирайте барвник правильно її наносити, тоді питання фарбування вас не буде турбувати довгий час. Інструкція допоможе вам зробити все правильно і не допустити помилок.