Промислова фарбування: особливості технології

Промислова фарбування: особливості технології

Як виконується промислова фарбування металоконструкцій, покрівель або суднових корпусів? У цій статті нам належить познайомитися, нехай і дещо поверхово, з застосовуваними технологіями, устаткуванням і матеріалами.

В якості зразка нам послужить спектр послуг, пропонований московською компанією Векфорт.

Промышленная покраска: особенности технологии

Фарбування фасаду житлового будинку.

Визначення

Щоб уникнути плутанини, давайте визначимо базові поняття.

  • Побутова забарвлення має на увазі використання матеріалів, вільно продаються в будівельних магазинах і не потребують для сушіння або затвердіння яких-небудь особливих умов. Для підготовки основи, грунтування і фарбування використовується ручний механічний або електричний інструмент.
  • Промислової називається фарбування промислових об’єктів, фасадів будинків, димових труб і т. д. із застосуванням високотехнологічного обладнання.

Крім того: під промисловими обсягами будь-яких робіт (включаючи ремонтні) нерідко мають на увазі просто їх значну кількість, нехарактерне для побутових умов.

Приклади

Звернемося до нашого прикладу — підприємству Векфорт і пропонованих їм послуг.

Забарвлення металоконструкцій

Що потрапляє в список металоконструкцій під фарбування?

  • Мости.
  • Естакади.
  • Резервуари.
  • Трубопроводи.
  • Несучі конструкції, в тому числі каркаси будівель.

Промышленная покраска: особенности технологии

Вежа стільникового зв’язку фарбується з використанням методів промислового альпінізму.

Давайте розберемо основні етапи робіт. Залишимо осторонь документальне оформлення, кошториси, інші бюрократію і зосередимося на технологіях.

Візуальний огляд

На цьому етапі оцінюється стан, тип поверхні і умови експлуатації.

Виконавець робіт повинен вибрати:

  • Спосіб очищення поверхні від неминучих забруднень і залишків старого лакофарбового покриття.
  • Тип лакофарбових матеріалів. На відміну від традиційних алкідних емалей, які найчастіше використовуються при захисного фарбування металоконструкцій своїми руками, промислові фарби по металу створюють куди більш довговічне покриття; проте їх ціна помітно вище, а спосіб нанесення далеко не завжди передбачає застосування кистей та валиків для фарбування.
  • Підготовка поверхні

    Вона здійснюється такими способами:

    • Абразивно-струменевим. В залежності від типу покриття для зачищення використовується пісок або дріб, переносимі струменем повітря під високим тиском.

    Промышленная покраска: особенности технологии

    На фото — пересувна піскоструминна установка.

     

    • Гидроабразивным. Абразивні частинки переносяться струменем води.
    • Armex-бластингом. Реагент (бікарбонат натрію) подається повітрям до забрудненої поверхні і при зіткненні з забрудненням реагує з ним, виділяючи велику кількість енергії. Взрывоподобная реакція механічно видаляє нашарування бруду.
    • Аэрогидродинамическим бластингом. Його суть — у подачі до зачищаемой поверхні водно-повітряно-абразивної суміші зі швидкістю, близькою до звукової. Частинки зруйнованого абразивом покриття видаляються потоком води.

    Нанесення лакофарбового покриття

    Фарбування на відкритому повітрі передбачає використання фарб, які не потребують для затвердіння особливих умов.

    Для їх нанесення застосовуються відносно консервативні методи:

    • Пневматична напилення. Барвник підхоплюється струменем повітря і осідає на поверхні, що фарбується.
    • Безповітряному фарбування. Розпорошення ЛКМ досягається за рахунок падіння тиску на виході з сопла.

    Промышленная покраска: особенности технологии

    Фарбування методом безповітряного розпилення.

    • Ручне фарбування. Так-так, валики і кисті все ж застосовуються і в цій області: конструкції складної форми фарбувати розпилювачами деколи просто нерентабельно з-за великої витрати нецільового ЛКМ.

    Корисно: при фарбуванні металоконструкцій в заводських умовах нерідко використовуються так звані порошкові фарби.
    Полімерний порошок отримує електростатичний заряд і рівномірно осідає на поверхні деталі заряд протилежної полярності.
    Потім покриття спікається в печі з температурою близько 200 С.

    Фарбування покрівлі

    Щоб не повторюватися, зосередимося на ключових відмінностях промислової фарбування покрівлі від робіт зі стаціонарними металоконструкціями.

  • Роботи в більшості випадків проводяться з оцинкованої сталі і вимагають особливої обережності. Можливе використання лише найбільш м’яких методів очищення: Armex-бластинга, гідроабразивного очищення дрібним абразивом і ручного шліфувального інструменту. Причина — мала (не більше 40 мкм) товщина цинкового покриття.
  • Промышленная покраска: особенности технологии

    Підготовка металевої покрівлі до фарбування.

    Корисно: при фарбуванні оцинковки важливо надати її шорсткість поверхні. Інструкція пов’язана зі слабкою адгезією фарб і ґрунтів до гладкому цинку.

  • Покриття наноситься від коника до свесам. Ендови і звиси покриваються додатковим шаром фарби: саме вони довше інших ділянок покрівлі контактують з водою.
  • Фарбування суднових корпусів

    Ніж робота з металевими корпусами кораблів відрізняється від нанесення покриттів на інші металоконструкції?

  • Перед зачисткою поверхні вона перевіряється на концентрацію водорозчинних солей. При їх надлишку корпус омивається прісною водою з допомогою гидромонитора.
  • Для зачистки використовуються дробоструминні установки, благо товщина суднового корпусу дозволяє такі вольності.
  • Замаслені поверхні знежирюються із застосуванням технічних миючих засобів або розчинників. Робота проводиться по старинці — чистою ганчіркою.
  • Кромки і гострі виступи закруглюються до радіуса не менше 2 міліметрів. Бризки зварювання і шлак з зварних швів зачищаються ручним електроінструментом.
  • Забарвлення проводиться переважно безповітряним способом. Сталеві корпуси фарбуються не пізніше 6 годин з моменту закінчення підготовки поверхні: в цьому випадку сталь не встигає покритися свіжої іржею навіть в умовах підвищеної вологості. Температура металу повинна бути вище точки роси (температури, при якій починається конденсація водяної пари) як мінімум на 3 градуси.
  • Смугова забарвлення зварних швів, кромок, фасонного профілю і важкодоступних ділянок виконується вручну, з допомогою кистей. (Див. також статтю Пульверизатор для фарбування: особливості.)
  • Промышленная покраска: особенности технологии

    Забарвлення суднового корпусу в сухому доці.

    Висновок

    Зрозуміло, що нами висвітлена лише невелика частина застосовуються при промисловій фарбуванні технологій. Додаткові матеріали, як зазвичай, запропонує відео в цій статті. Успіхів!